کد خبر: ۲۳۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره آخرین وضعیت ون کافه‌ها در تهران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین ، سعید بیگی در نشست خبری که امروز با خبرنگاران داشت، در ابتدا درباره وضعیت ون‌کافه‌ها توضیح داد: ما با کار ون‌ کافه‌ها مشکلی نداریم و حتی معتقدیم در این شرایط اقتصادی باید از آنها حمایت کنیم ولی باید بر فروش و ساعت حضور آنها در خیابان‌ها نظارت داشته باشیم چرا که در این خصوص گزارش‌هایی از سوی مردم و نیروی انتظامی داشتیم.

او افزود: در میان فعالان ون کافه‌ها افراد درست بیشتر از افراد نادرست هستند. از اول سال ۱۴۰۰ گفتیم که هر کسی ون کافه دارد باید مجوز بگیرد؛ این افراد آمدند و تشکیل پرونده دارند. در ابتدای سال ۱۴۰۰ ما به ۲۰۰ پرونده رسیدیم. براساس مصوبه شورای شهر مترمربعی ۱۰ هزار تومان در یک روز برای این ون کافه ها هزینه محاسبه می‌شود.

بیگی با بیان اینکه براساس قواعد شهرداری گفتیم که ون کافه باید حتما خودرو باشد و نصب کانکس و کیوسک ممنوع است، تصریح کرد: بنابراین به آنها فرصت یکساله دادیم تا تبدیل به احسن کنند. هر منطقه با توجه به ویژگی خود این کار را شروع کرد. ون کافه ها بیشتر علاقه داشتند که در شمال شهر حضور پیدا کنند. از ابتدای سال ۱۴۰۰ سخت گیری را بیشتر کردیم. امروز ۳۸ ون کافه دارای مجوز هستند و تا آخر ماه به ۵۹ مورد نیز خواهند رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر افزود: جلسات متعددی با وزارت اقتصاد گذاشتیم که مجوز ون کافه را به درگاه ملی مجوزها ببریم و آنهایی که در این درگاه مجوز می گیرند به سامانه شهرداری بیایند تا فضای کسب و کار به صورت عادلانه برای همه باشد. شهرداری هم براساس ملاحظات ترافیکی مکان‌هایی را مشخص می‌کند. هفته گذشته نامه ای به استاندارد زدیم تا استاندارد ون کافه را تعیین کنند و از این طریق ایمنی تأمین شود البته گفته‌ایم که این استانداردها آنقدر سخت گیرانه نباشد که افراد نتوانند کار کنند؛ هیچ رویکرد ممانعتی نداریم و فقط می‌خواهیم ساماندهی کنیم.

او تأکید کرد: ون کافه مجاز یعنی وسیله‌اش استاندارد است، قوانین اصناف را رعایت می‌کند و در محلی قرار می گیرد که شهرداری مشخص کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار